Omzet missen door oude tekst

Oude teksten zijn slecht voor je verkoopresultaat

Omzet missen door bedrijfsteksten die verouderd zijn, is eeuwig zonde van al je harde werk. Voor je het doorhebt, zit je klant bij een concurrent. Lees verder en ontdek waarom je verkoopkansen mist als je een oude tekst niet opfrist.


Je zoekt houvast voordat je een aankoop doet

Stel je jezelf eens voor als consument. Je loopt tegen een probleem aan en raakt in gesprek met een verkoper die een interessante oplossing biedt. Voordat je het product of de dienst koopt, wil je zeker weten dat je de juiste beslissing neemt. Daarom wil je alle info rustig laten bezinken.


Geen actuele informatie beschikbaar = meer twijfel

Je rondt het gesprek af en vraagt de verkoopmedewerker meer info die je thuis op je gemak kunt doornemen: ‘Heb je een folder of staat deze info op de website?’ En dan hapert het gesprek omdat de inhoud van de brochure uit het jaar kruik stamt en de website niet bijgewerkt is. De verkoper kan je niet helpen. Dus jij vertrekt met lege handen. 


Bye bye verkoopkans

’s Avonds op de bank, denk je nog eens na over het gesprek en besluit zelf op zoek te gaan.

Google geeft in no time een lijst relevante zoekresultaten. De ondernemer die je sprak, staat er niet tussen, maar de concurrenten wel. De informatie die je vindt, is precies wat je zoekt. Je leest door en kiest uiteindelijk 1 bedrijf dat eruit springt. 

Ben je onvindbaar door oude teksten dan gaat je klant naar de concurrent


Verouderde bedrijfsteksten, dat overkomt jou toch niet?

Kijk nu eens naar je eigen bedrijf. Hoe actueel zijn jouw websiteteksten, blogs en folders?

Neem jij je teksten regelmatig onder de loep zodat je zeker weet dat ze up-to-date zijn? Of is je site al jaren niet aangepast en ligt je brochure ergens in een hoek onder een laag stof? 


Als je communicatie achterloopt, dan ben je een dief van je eigen portemonnee

Klanten die op het punt staan om met jou in zee te gaan, zoeken houvast. Als je dit niet kunt geven omdat je communicatie achterloopt, dan slaat de twijfel toe.

Terwijl je het ene moment dicht bij een ‘sale’ was, zoekt je potentiële klant het volgende moment verder bij een van je collega’s en sta jij met lege handen. Hoe zuur is dat?


3x profiteren van teksten die up-to-date zijn

Wil je geen omzet laten liggen? Fris je website en promotiematerialen regelmatig op. Het resultaat:

  • je komt professioneler over
  • trekt potentiële klanten over de streep
  • bent online beter vindbaar

omzet missen door verouderde teksten


Hoe nu verder?

Zie je op tegen het schrijfwerk en heb je geen idee hoe je het opfrissen van je teksten aanpakt? Ik help je graag en goed.

Als manager klantcommunicatie, nam ik alle verkoopondersteunende webpagina’s, folders, mails en brieven van DTG (nu Youvia) ieder jaar minstens 1x onder de loep. Daardoor weet ik hoe je zo’n klus vlot trekt. 


Gratis kennismaken

Stel je eens voor wat het voor jou betekent als je teksten bijdragen aan je bedrijfsdoelstellingen. Neem nu contact op en ontdek hoe we jouw teksten in 5 behapbare stappen opfrissen.

Ja, dat wil ik

 

Scroll naar boven