Terug naar home » Schrijftips » 5 schrijftips voor de tekst van een flyer

5 schrijftips voor de tekst van een flyer

De meeste flyers verdwijnen in de papierbak omdat de tekst tekortschiet

Dit overkomt jou toch niet?

Je potentiële klanten bepalen vliegensvlug of ze reclame weggooien of lezen. Wil je dat jouw flyer succesvol is? Pas deze 5 schrijftips toe als je een tekst voor een flyer schrijft. Zo weet je zeker dat jouw boodschap volop aandacht krijgt en dat je geld goed besteed is.

 

met deze 4 schrijftips schrijf je eenvoudig een pakkende tekst voor een flyer

 


Tip 1: trek de aandacht met een pakkende kop

Je succes begint met een kop die opvalt. Een sterke kopregel spreekt je klanten aan, maakt hen nieuwsgierig of doet een belofte.

Zo niet:
Wij laten je onze zomercollectie graag zien.

Zo wel:
Word jij blij van mooie kleding en ben je nieuwsgierig naar de nieuwste trends?

 


Tip 2: wek de interesse van je potentiële klanten

Na de kop, pak je door. Bedenk waar je klant gevoelig voor is en speel daarop in. Vertel net genoeg en zet de klant opnieuw centraal.

Zo niet:
Wij nodigen je van harte uit op 14 april om de nieuwe zomercollectie te komen bekijken. Wij open onze deuren om 14.00 uur. Voor de hapjes en drankjes wordt gezorgd.  

Zo wel:
Doe inspiratie voor je zomeroutfits op tijdens onze modeshow op 14 april. Je bent van harte welkom vanaf 14.00 uur. Snuffel na de show op je gemak rond terwijl je geniet van een hapje en een drankje.

 


Tip 3: overtuig en voeg waarde toe

Je bent goed op weg: de lezer is geïnteresseerd. Vervolgens trek je hem of haar over de streep. Dit doe je door extra voordelen te noemen. Je geeft daarbij antwoord op de vraag: waarom zou ik dit doen/wat levert het mij op. Houd het kort en krachtig. Vermijd wij en ik en gebruik jij of u.

Zo niet:
Natuurlijk regelen wij een leuk cadeautje in de vorm van een goodiebag. Daarnaast geven wij 20% korting op aankopen. Dit aanbod is alleen geldig voor reguliere klanten.

Zo wel:
Zie je iets leuks? Als vaste klant profiteer jij van 20% korting. Daarnaast staat er een goedgevulde goodiebag voor je klaar.

 


Tip 4: zet aan tot actie

Je bent nu aangekomen bij de laatste stap: de call-to-action. Dit is een korte tekst waardoor klanten ‘ja’ zeggen tegen jouw uitnodiging, oproep of aanbod.

Hoe schrijf je een sterke call-to-action? 

  1. Een werkwoord dat een handeling uitdrukt, brengt klanten in beweging. Dat is exact wat je wilt. Voorbeelden: bestel direct, eenvoudig bestellen, gegevens controleren, lees verder, proefrit aanvragen en profiteer nu.
  2. Beïnvloed de lezer. Dit doe je bijvoorbeeld door urgentie toe te voegen (dit item is waarschijnlijk binnen 1 dag uitverkocht). Of creëer schaarste (nog 10 tafels beschikbaar).

Zo niet:
Het zou leuk zijn als je erbij kan zijn. Hopelijk tot ziens!

 Zo wel:
Meld je nu aan (wij kunnen 50 klanten ontvangen).

 


*** Bonustip ***

Je bent tevreden over de tekst voor je flyer en je het design is af. Kortom, je bent klaar om jouw flyer te laten drukken en verspreiden. Wacht 1 tel … Het is altijd slim om een laatste check te doen.

Checklist

  • Staat je logo op de flyer
  • Staan je contactgegevens op de flyer en kloppen deze
  • Heb je tikfouten gecorrigeerd
  • Is je huisstijl goed toegepast (foto’s, illustraties, lettertypes en kleurgebruik)
  • Versterkt het beeldmateriaal de tekst
  • Is het beeldmateriaal scherp en mag je het gebruiken (zijn de foto’s rechtenvrij)

 


De schrijftips voor de tekst van een flyer op een rij:

Je weet nu dat je meer resultaat van je flyer hebt met een tekst die:

  • aandacht trekt
  • interesse wekt
  • overtuigt zodat je doelgroep denkt ‘ja, dit wil ik’ (desire)
  • aanzet tot actie

Schrijf je jouw flyer volgens deze opbouw, dan volg je de AIDA-formule. Dit is een van de methodieken die goede copywriters gebruiken om converterende teksten te schrijven.

Ga jij voor een succcesvolle flyertekst? Klim nu in de pen en pas de schrijftips uit dit artikel toe voor het beste resultaat.


De tekst voor je flyers laten schrijven

Denk je nu ‘leuk verhaal, maar ik vind tekstschrijven nog steeds gedoe en ik helemaal geen tijd om de tekst voor mijn flyers te schrijven’. Stop met ploeteren. Je kunt de teksten voor je flyers door mij laten schrijven. Voor de prijs hoef je dat niet te laten.

Al vanaf 85 euro ontvang je een professionele tekst die resultaat oplevert. Profiteer nu. Vertel wat je plannen zijn, dan spreken we die door. Daarna ontvang je de tekst binnen no-time in je inbox.

Ja, dat wil ik

 

Als je wilt, dan zoek ik ook met liefde een goede designer en drukker voor je.

 

Groet en een fijne dag,
Lies


Anderen lazen ook: ‘tips voor wervende teksten’.

Ken je Canva al? Met deze tool, ontwerp je zelf eenvoudig flyers, Instagramposts en nog veel meer.

Eén reactie

  1. Met name tip 2 en 3 vind ik erg goed. Vraag jezelf af welke waarde je met een flyer toevoegt. Gaat deze een echte impact maken, of trekt deze niet de aandacht en daarmee ook niet de boodschap die je wil verspreiden. Het is altijd slim om je ontwerp te pitchen bij collega’s of vrienden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *