Terug naar home » Schrijftips » Waarom heb je een contentkalender nodig?

Waarom heb je een contentkalender nodig?

5 redenen om met een contentkalender aan de slag te gaan

 

Wil je jouw bedrijf online regelmatig onder de aandacht van je doelgroep brengen? Een contentkalender is een handig hulpmiddel om je online zichtbaarheid te vergroten: het biedt structuur en focus voor contentcreatie. Ga je voor online succes? Ontdek hoe een contentkalender daaraan bijdraagt.

 Waarom contentkalender nodig? Je vergroot je online vindbaarheid door regelmatig aanwezig te zijn

1. Je weet wat je wanneer moet doen en komt niet meer in tijdnood

Met een contentkalender creëer je overzicht. Het geeft je structuur en houvast om op vaste tijden online zichtbaar te zijn. Omdat je plant, weet wat je moet voorbereiden en ken je de deadlines. Je kunt waar mogelijk vooruit werken. Zo houd je de regie en voorkom je lastminute stress.

 

2. Je werkt efficiënter

Doordat je een contentkalender ontwikkelt, denk je bewuster na. Dit helpt bij het verzamelen van ideeën voor onderwerpen. Maak een lijst waaruit je kan putten en zet deze in je kalender. Je kunt direct aan de slag omdat je niet meer hoeft te wachten op inspiratie. Hierdoor bespaar je kostbare tijd als je content creëert.

 Waarom contentkalender nodig? Je vergroot je efficiency. Hierdoor bespaar je tijd.

3. Je blijft onder de aandacht van je doelgroep

Als je op vaste momenten communiceert, blijf je in contact met je doelgroep. Je volgers weten wat ze van je kunnen verwachten. Door een stabiele stroom content te genereren, bouw je eenvoudiger op. Zo werk je gericht aan je online succes.

 

4. Je laat je ware identiteit zien

Een contentkalender helpt je om bewuster na te denken over welke informatie bij jouw bedrijf past. Het resultaat is een consistente stroom uitingen waarin je laat zien wie je bent en wat jouw bedrijf uniek maak. Deze consistentie wekt vertrouwen en dat is de basis voor een klantrelatie.

 

5. Je bent altijd op tijd om te profiteren van inhaakmomenten

Soms liggen de ideeën voor het oprapen. Kijk eens welke inhaakmomenten bij jouw bedrijf passen en zet deze in je contentkalender. Speel ruim van tevoren in op deze momenten. Met een perfecte timing benut je waardevolle kansen.

 

Je contentkalender opstellen

Geen idee hoe je een contentkalender opstelt? Lees verder, dan ontvang je 5 praktische tips.

 

Groet en een fijne dag,

Lies

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *